Dersin Adı | Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SKY 501 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile sağlık kuruluşları yönetimi, işleyişi ve organizasyon yapısına ilişkin teoriler ve işletme yaklaşımları konusunda bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sağlık kurumları yönetimi, işleyişi ve organizasyon yapısına ilişkin teorileri ve işletme yaklaşımları anlatılacaktır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Kurumların Tanımı | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
2 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel Yönetimden önceki dönem | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
3 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel yönetime geçiş ve belli başlı yönetim ekolleri | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
4 | Kurumları Yönetmek: Bilimsel yönetime geçiş ve belli başlı yönetim ekolleri, Kısa Film ve Tartışma | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
5 | Kurumları Yönetmek: Modern yaklaşımlara geçiş, insanın fark edilmesi | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
6 | Kurumları Yönetmek: Çağdaş Yaklaşımlar | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
7 | Servis verenler kurumlar ve yönetim ve organizasyon yapısı | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
8 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek | |
9 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Yapının kurulması | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar, Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına bir sonraki hafta iletmesi gereklidir. |
10 | Ara Sınav | |
11 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Karar verme | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
12 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: İnsan Kaynakları | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
13 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Motivasyon ve sürdürülebilirlik | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
14 | Sağlık Kurumlarını Yönetmek: Liderlik ve performans yönetimi, Vaka Analizi | Dersin hocasının ders notları ve göstereceği kaynaklar. Derste tartışılan vaka ile ilgili tüm öğrencilerin uygun rapor formatında bir çalışmayı dersin hocasına bir sonraki hafta iletmesi gereklidir |
15 | Öğrenci Sunumları: Her an değişen şartlar ve çeşitlenen hasta ve hasta yakınlarının gölgesinde yeni bir hastane kurmak ve yönetmek! (Kısa film veya Vaka Sunumu) | |
16 | Final |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 27 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 200 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hemşirelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık alanı ile ilgili güncel bilgi ve becerilerini geliştirir ve derinleştirir. | |||||
2 | Uzmanlık alanındaki bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle entegre ederek yeni bilgiler oluşturur. | |||||
3 | Uzmanlık alanının gerektirdiği düzeyde teknolojik gelişmeleri takip eder ve ileri düzeyde kullanır. | |||||
4 | Uzmanlık alanında edindiği kanıt temelli kuramsal ve uygulamalı bilgileri birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini belirleme ve çözmede kullanır. | |||||
5 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımı ile değerlendirerek uygular ve yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir. | |||||
6 | Uzmanlık alanı ile ilgili saptadığı sorunların çözümlenmesinde hukuksal hak ve sorumluluklarının farkında olarak liderlik yaklaşımı sergiler, | |||||
7 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve bilimsel/eğitsel çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek meslektaşlarına ve farklı disiplinlere, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | |||||
8 | Uygun iletişim tekniklerini kullanarak multidisipliner ve interdisipliner ekip işbirliğini yürütür. | |||||
9 | Sağlık gereksinimlerinin saptanması, analiz ve sentez edilmesinde ve bakımın yürütülmesinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. | |||||
10 | Farklı disiplinlerle işbirliği içerisinde projeler yürütür. | |||||
11 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası sağlık politikalarını izler, değerlendirir ve çalışmalara katkıda bulunur. | |||||
12 | Sağlık bakım uygulamalarını hemşireliğin temel kavramları (insan, sağlık, çevre ve hemşirelik) çerçevesinde yürütür. | |||||
13 | Sağlık alanındaki sorunların saptanmasına ve çözümüne yönelik bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest